zanox: 75% reklamodawców nie dostosowuje swojego przekazu do urządzeń mobilnych

M-commerce w Europie to nadal wschodzący trend. Pokazują to wyniki ostatniego badania „zanox Mobile Performance Barometer 2013”[i]. Badanie wykazało wzrost przychodów generowanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych w Europie o 126% w stosunku do roku poprzedniego. Ponadto, udział przychodów przypadających na m-commerce wzrósł w Europie średnio z 3,9 % (w lipcu 2012r.) do 8,5 % (w lipcu 2013r.). zanox jako wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wcześnie zareagował na zmiany w zachowaniu konsumentów poprzez wprowadzenie inicjatywy „Go Mobile”.

W ramach inicjatywy „Go Mobile” zanox przedstawił w kwietniu zestaw narzędzi deweloperskich (SDK) dla systemów iOS i Android, a obecnie rozszerza dostęp również dla autorów aplikacji na Windows Phone. Mają oni dostęp do wysokiej jakości standardów śledzenia zmian obszaru e-commerce w świecie aplikacji mobilnych, a dzięki analizie zanox, firmy mogą skuteczniej sprzedawać swoje aplikacje na platformie Windows Phone. „Dzięki SDK dla Windows Phone poszerzamy nasz obszar śledzenia zmian w kanałach mobilnych” – mówi Christian Rebernik, CTO w zanox - „nasza firma oferuje najbardziej wszechstronne na rynku funkcje śledzenia zmian – od stron mobilnych po kompleksową analizę aplikacji. W ten sposób wspieramy wszystkie istotne platformy (iOS, Android, Windows Phone) zapewniając niezawodne i technicznie zaawansowane rozwiązania dla śledzenia najbardziej różnorodnych, mobilnych, modeli biznesowych, takich jak CPM, PPC, Pay-per-Install i transakcji in-app. W tej chwili jesteśmy również na etapie testowania z wybranymi partnerami biernego rozwiązania dla systemu iOS niewykorzystującego plików cookies.”

zanox zdefiniował również problem luki śledzenia mobilnego. Dotychczas oferty m-commerce wielu reklamodawców nie były zoptymalizowane pod kątem smartfonow lub tabletów. Dotyczyło to 75% mobilnych reklam.

Źródłem problemu był brak specjalnego rozwiązania śledzącego lub optymalizacji witryn dla urządzeń mobilnych oraz przy płatnościach mobilnych. „Razem z naszymi reklamodawcami ustanowiliśmy ambitny cel osiągnięcia do końca roku 100-procentowego progu likwidacji luki śledzenia, z myślą o zapewnieniu naszym reklamodawcom uczciwego wynagrodzenia” – mówi Stefanie Lüdecke, CSO zanox. Wydawcy są już w stanie wyszukiwać mobilnie zoptymalizowanych reklamodawców poprzez użycie nowej funkcji na platformie zanox marketplace, tzw. „mobile flag”. W ten sposób oznaczeni są reklamodawcy, którzy w pełni wdrożyli system śledzenia zanox, a to gwarantuje, że wydawcy są także odpowiednio opłacani w kanale m-commerce.

Trzecim filarem inicjatywy zanox “Go Mobile” jest ciągłe poszerzanie sieci wydawców w najszybciej rozwijającym się segmencie mobilnym. Reklamodawcy mogą, więc wybierać do swoich mobilnych kampanii marketingowych, wyspecjalizowanych w tym obszarze wydawców spośród platformy zanox marketplace, takich jak Mobpro, Sponsormob, Trademob czy Vouchercloud

"Dzięki tej unikalnej ofercie na rynku urządzeń mobilnych, obejmującej technologię, usługi i sieć partnerów, zanox wzmocni w Europie swoją pozycję lidera w segmencie sieci efektywności mobilnej”- mówi Stefanie Lüdecke.


Więcej informacji jak i grafiki z „zanox Mobile Performance Barometer 2013” znajdują się na blogu zanox: http://blog.zanox.com/de/zanox/

[i] Badanie prowadzone od stycznia do lipca 2013.

Źródło zanox. Dostarczył netPR.pl
Authors

Related posts

Top