Jak bank Credit Agricole zwiększył liczbę pozyskiwanych leadów o 36%?

Niewielkie zmiany mogą przynosić ogromne efekty. Przekonał się o tym bank Credit Agricole. Testowanie i wdrożenie poprawek na stronę docelową zaowocowało 36% wzrostem współczynnika konwersji.

Jak dobrze wykorzystać ruch, który sprowadzamy na naszą stronę i jak zwiększyć ROI z kampanii marketingowych? Odpowiedzią jest proces optymalizacji konwersji.

„Realizowany we współpracy z firmą Conversion projekt jest jednym z elementów naszego kompleksowego podejścia do ścieżek zakupowych klienta w kanale online. Celem projektu było zwiększenie współczynnika konwersji na stronie docelowej kredytu gotówkowego (Kredytu Prostoliczonego). Chcieliśmy, aby więcej użytkowników, którzy trafiają na stronę dedykowaną temu produktowi, wypełniało formularz i zostawiało swoje dane do kontaktu z konsultantem.” – mówi Damian Lüdke,  dyrektor ds. marketingu internetowego w banku Credit Agricole, – „Zdawaliśmy sobie sprawę, że podniesienie współczynnika konwersji już tylko o kilka procent przyniesie wymierne efekty.”

Proces optymalizacji współczynnika konwersji powinien zacząć się od danych. W tym celu analitycy Conversion przeprowadzili audyt instalacji i konfiguracji Google Analytics. Gdy uzyskano pewność, że dane zbierają się poprawnie, można było przystąpić do kolejnego etapu: tworzenia rekomendacji.

Wypracowano ponad 50 rekomendacji. Po nadaniu im priorytetów, zespół Conversion przystąpił do działania. Przygotowano 3 alternatywne wersje strony docelowej. Następnie wdrożono skrypt losujący. Przyszedł czas na chwilę prawdy, czyli testy A/B.

Każda z alternatywnych wersji zanotowała średnio 30% wzrost. Najlepszy wynik, aż 36%, uzyskała wersja, w której zdecydowano się na zmianę formularza. Duża liczba pól odstraszała użytkowników, dlatego skrócono go wizualnie dzięki rozbiciu na dwa kroki.

Wynik testu nie pozostawiał wątpliwości, że poprawka powinna zostać jak najszybciej wdrożona.

„36% wzrostu to dla nas bardzo satysfakcjonujący wynik. Jest to także dowód na konieczność ciągłej optymalizacji prowadzonych działań” – kontynuuje Damian Lüdke.

Pełne case study z procesu optymalizacji współczynnika konwersji w banku Credit Agricole znajdziecie tutaj: http://goo.gl/XtR9ED 


dostarczył infoWire.pl
Źródło Conversion. Dostarczył netPR.pl
Authors
Top