Świąteczna gorączka – emocje warte każdej ceny

Teaser

Święta są dla konsumentów czasem, kiedy zapominają o rozsądku i kondycji swojego portfela, a dla wielu producentów - czasem największych żniw. Firmy do ostatniego dnia mijającego roku starają się wycisnąć ze swoich klientów jak najwięcej. Jednak prawdziwą, długoterminową korzyść ze świątecznej gorączki odnoszą tylko nieliczni przedsiębiorcy – ci, którym chciało się wymyślić coś, co zostanie zapamiętane nawet na długo po świętach.

Film, który od kilku dni podbija internet tak naprawdę viralem nie jest – i nawet go nie udaje. Bowiem użytkownicy  mediów społecznościowych od dobrych kilku dni przesyłają sobie, polecają, lajkują i wklejają na timeliny case study akcji kanadyjskich linii lotniczych WestJet. Pomysłodawca akcji zasłużył na co najmniej kilka prestiżowych nagród w konkursach reklamowych, ponieważ kupony od tej jednej akcji firma WestJet odcinać będzie jeszcze długo. A to oznacza, że cel osiągnięty został w 150%.

Ktoś w firmie WestJet stwierdził najpierw: „Przygotujmy akcję na święta! Ale taką, żeby dostrzegły nas miliony”. To z pewnością dało do zrozumienia osobom decyzyjnym, że akcja, owszem, będzie trochę droga, ale jakże skuteczna… Głównym celem akcji nie była – jak to się często w okresie świątecznym zdarza – sprzedaż produktu firmy w promocyjnej cenie. Celem miało być zbudowanie z klientami prawdziwie rodzinnej, trwałej i opartej na pozytywnych emocjach relacji. Moment – Święta Bożego Narodzenia – był idealny. Żeby akcja odniosła skutek, musiała mieć rozmach. Stąd klientom linii nie wręczano samolotów z czekolady, a postarano się o coś więcej – coś, co jest wartościowe i czego klienci naprawdę pragną. A każdy pragnął czegoś innego.

Po zeskanowaniu biletu samolotowego klienci mogli skontaktować się z prawdziwym świętym Mikołajem za pomocą dużego ekranu i kamerki internetowej, ustawionych w hali odlotów na lotnisku. Oni widzieli i słyszeli Mikołaja, on widział i słyszał ich – w czasie rozmowy mogli zwierzyć się Mikołajowi, jaki byłby ich wymarzony prezent. Już samo to wzbudzało wiele emocji, szczególnie wśród dzieci pasażerów – rozmawiali ze świętym Mikołajem! Jednak prawdziwe emocje i radość czekała na nich po przylocie na miejsce. Na taśmie bagażowej, razem z walizkami klientów linii każdy znalazł dla siebie prezent – ten, o który poprosił Mikołaja przed podróżą. Pomijając fakt, że były to prezenty naprawdę cenne – w tym ogromny plazmowy telewizor dla młodego małżeństwa – ekipa przeprowadzająca akcję musiała włożyć dużo pracy w to, żeby w czasie podróży pasażerów znaleźć dokładnie te prezenty, o które świętego Mikołaja poproszono.

Poświęcenie jednak się opłaciło – klienci, którzy otrzymali od linii lotniczych tak cenne prezenty już chyba na zawsze zostaną jej wierni, natomiast cały świat, za pomocą jednego filmu dowiedział się, jak bardzo WestJet dba o swoich klientów.

- Wzbudzanie emocji wśród odbiorców to jeden z najlepszych sposobów na budowanie długotrwałych i opłacalnych relacji. W okresie świątecznym producentom takie emocje – paradoksalnie – wzbudzić jest bardzo trudno. Spowodowane jest to zalewem pozornie wzruszających komunikatów, z którymi konsumenci muszą zmagać się każdego dnia – w pracy, w szkole, a przede wszystkim na zakupach. – mówi Izabela Mikruta, Management Board Assistant GRUPA 365NET - Dlatego tylko pomysłowe i starannie przeprowadzone akcje mają w okresie świątecznym szansę na powodzenie.

Wydaje się, że widzieliśmy dosłownie wszystko - w ostatnich dniach każda reklama namawia nas do poczucia magii tych Świąt. Dlatego niezależnie od tego, czy magię czujemy, czy nie, na pewno z trudnością wyławiamy poszczególne komunikaty spośród wszystkich, którymi atakują nas sprzedawcy. Jeśli chcemy, aby nasza kampania świąteczna przyniosła zakładane rezultaty, musimy naprawdę wysilić szare komórki i pomysłem na akcję zaskoczyć nawet samych siebie.  

GRUPA 365 NET to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło GRUPA 365 NET. Dostarczył netPR.pl
Authors
Tags , , ,

Related posts

Top