MasterCard wspiera rozwój polskiego e-commerce

Warszawa, 19 lutego 2015 r. – Polski oddział firmy MasterCard ogłasza dwuletni Program Rozwoju Handlu Elektronicznego. W 2015 roku firma przeznaczy 4 mln zł na wsparcie rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw z polskiej branży e-commerce.

Program skierowany jest do wszystkich polskich sklepów internetowych, udostępniających klientom płatności kartami płatniczymi i globalną platformę płatności MasterPass™. Każdy sklep, który spełni warunki uczestnictwa w programie, otrzyma wsparcie finansowe w wysokości 0,6% wartości zgłoszonych transakcji krajowych, dokonanych za pomocą produktów MasterCard. Brane pod uwagę będą wszystkie płatności realizowane kartami kredytowymi, debetowymi lub przedpłaconymi z logo MasterCard® lub Maestro®, zarówno bezpośrednio, jak i z wykorzystaniem portfeli MasterPass. Sklepy online, chcące skorzystać ze wsparcia MasterCard, powinny zgłaszać się do Programu za pośrednictwem swoich dostawców usług płatności w sieci (tzw. PSP).

Głównym celem Programu Rozwoju Handlu Elektronicznego MasterCard jest wsparcie rozwoju polskiego handlu internetowego, poprzez popularyzację płatności kartowych. W krajach Europy Zachodniej karty kredytowe i debetowe są najczęściej stosowaną metodą płatności za zakupy w internecie[1] (we Francji na tą metodę wskazuje 76% internautów, w Hiszpanii 67%, w Wielkiej Brytanii 61%, a w Niemczech 43%), podczas gdy w Polsce wciąż jedną z najpopularniejszych metod jest gotówkowa płatność za pobraniem (57%). Polski rynek e-commerce zatem, z udziałem kart w płatnościach za e-zakupy na poziomie 7%[2], wciąż wykazuje ogromny potencjał wzrostu.

„Polski sektor e-commerce rozwija się w nadzwyczajnym tempie i nasz Program ma służyć temu, by ten trend się wzmacniał. Wierzymy bowiem, że sektor handlu elektronicznego ma potencjał, aby stać się silną częścią polskiej gospodarki – powiedział Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. – Dlatego zachęcamy wszystkich polskich e-przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swój biznes i zaoferować klientom innowacyjne narzędzia płatnicze, by zgłaszali się do naszego Programu Rozwoju Handlu Elektronicznego.”

Łączna kwota wsparcia w ramach Programu przewidziana na 2015 rok to 4 mln zł. Budżet programu na 2016 rok zostanie ogłoszony pod koniec bieżącego roku. Poza wsparciem finansowym w ramach Programu, MasterCard udostępnia polskim firmom prowadzącym handel w sieci narzędzie w postaci platformy MasterPass, pozwalającej z sukcesem rozwijać działalność w Polsce i na rynkach zagranicznych. Platforma jest już obecna w wielu krajach Europy (m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Czechach, na Węgrzech), jak również w USA, Chinach, Nowej Zelandii czy Singapurze. Portfel elektroniczny MasterPass umożliwia klientowi zapisanie danych dowolnej karty kredytowej, debetowej czy przedpłaconej, a także domyślnego adresu dostawy. Płacenie portfelem MasterPass polega na zalogowaniu się do portfela i wskazaniu, którą kartą chcemy zapłacić. Zaletą MasterPass jest jego globalny zasięg i elastyczność. Działa na dowolnym urządzeniu z dostępem do sieci – smartfonie, tablecie czy komputerze, a więc można go wykorzystać zarówno w e-, jak i m-commerce. MasterPass w znacznym stopniu przyspiesza i upraszcza dokonywanie zakupów w internecie. Zniechęcające formalności przy finalizowaniu transakcji są bowiem najczęstszą przyczyną zjawiska tzw. porzuconego koszyka, do którego dochodzi w ok. 7 na 10 przypadków[3].

Potencjał innowacyjnych płatności w polskim e-commerce

Wartość rynku e-commerce w Polsce w 2014 roku mogła przekroczyć próg 30 mld zł[4], zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami. Zarejestrowanych jest już ok. 13.000 e-sklepów[5], ale przed polską branżą handlu w internecie wciąż stoją pewne wyzwania. Klienci nadal często korzystają z płatności gotówką przy odbiorze, co oznacza dla firm dłuższe oczekiwanie na wpływ płatności. Stanowi to znaczną barierę wzrostu na rynkach międzynarodowych, gdzie płatności kartą w internecie stanowią ponad połowę rynku e-płatności, w porównaniu z 7-procentowym udziałem w przypadku polskiego e-handlu.

Z drugiej strony polski rynek finansowy należy do jednych z najnowocześniejszych na świecie. Polacy posiadają już ponad 35,5 mln kart płatniczych, którymi w III kwartale 2014 roku dokonano w internecie 2,6 mln transakcji, a ich średnia wartość wynosiła 226 zł[6]. Według badań NBP[7], ponad 50% Polaków deklaruje, że woli płacić kartą niż gotówką. W wykorzystaniu tego potencjału pomoże firma MasterCard, poprzez zachęcanie przedsiębiorców do promowania nowoczesnych, bezgotówkowych metod płatności w swoich e-sklepach.

Program Rozwoju Handlu Elektronicznego MasterCard stanowi kolejny krok firmy na drodze do wspierania rozwoju polskiej przedsiębiorczości oraz bezpośredni wkład w rozwój lokalnych firm internetowych.

 

[1] Raport WorldPay, 2012

[2] Raport Internet Standard

[3] Według szacunków Baymard Institute: http://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate

[4] Nawet 35 mld zł według raportu CubeResearch „Co nakręca eCommerce?”

[5] Wg raportu Sklepy24.pl

[6] Raport Narodowego Banku Polskiego: Informacja o kartach płatniczych III kwartał 2014, Warszawa, Grudzień 2014

[7] Raport Narodowego Banku Polskiego: Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego, Warszawa, Grudzień 2013

 


dostarczył infoWire.pl
Źródło MasterCard. Dostarczył netPR.pl
Authors
Top