Poczta Polska: e-commerce już wkrótce będzie tradycyjnym biznesem

–  E-commerce nigdy nie wyprze tradycyjnego biznesu, bo wkrótce to e-commerce będzie tradycyjnym biznesem. Chcemy być blisko klientów oferując im cały łańcuch wartości Grupy Poczty Polskiej – powiedział Janusz Wojtas członek Zarządu Poczty Polskiej podczas debaty na temat handlu w internecie zorganizowanej pod patronatem agencji prasowej ISB News.

Debata jest pierwszą z cyklu spotkań poświęconych rynkowi handlu internetowego. W rozmowie o rynku poza Pocztą Polską wzięli udział czołowi przedstawiciele sektora e-commerce - Bonito.pl, IAI Shop, Frisco.pl oraz eksperci firmy Gemius. Bonito.pl to największa księgarnia internetowa, IAI SA – lider systemów do obsługi sklepów oraz hurtowni internetowych, Frisco.pl to czołowy supermarket online.

Według uczestników debaty, rynek e-commerce w Polsce jest obecnie w środkowej fazie rozwoju a tym co zapewni sukces jego uczestnikom jest przede wszystkim dbanie o wysoką jakość usług, zarówno po stronie samego sklepu jak i firmy logistycznej. Zdaniem Janusza Wojtasa, Poczta Polska rozwija w ramach tzw. ostatniej mili trzy kanały dostępu do swoich usług.

 Równolegle pracujemy nad trzema kanałami dostępu do naszych usług, tak żeby w pełni odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Pierwszy to serwis kurierski oferujący usługi door to door dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ramach drugiego skupiamy się na zapewnieniu klientom dostępu do największej w kraju sieci placówek pocztowych. Docelowo mamy zamiar stworzyć sieć składającą się łącznie z 10 tys. punktów odbioru – podkreślił Janusz Wojtas. Poczta Polska chce także wdrożyć samoobsługowe urządzenia do odbioru paczek. Rozwiązania, które zaproponujemy na pewno będą różniły się od dotychczasowej oferty rynkowej. Przy wprowadzaniu projektu będziemy kierować się najlepszymi praktykami rynkowymi – zaznaczył Janusz Wojtas.

W 2013 r. przesyłki nadawane przez sklepy internetowe odpowiadały prawie za 25% rynku paczkowo-kurierskiego w Polsce, a z tej puli Poczta Polska obsłużyła ok. 31% przesyłek. Poczta Polska zamierza poprawić ten wynik dzięki nowej ofercie parasolowej. Pozwoli ona klientom e-commerce na dostęp do całej gamy usług Grupy Poczty, a więc do wysyłki paczki (Poczta Polska), konta, kredytu (Bank Pocztowy), polisy (Ubezpieczenia Pocztowe) oraz e-usług (Envelo). Korzyść z tego rozwiązania jest taka, że im więcej usług znajdzie się w jednym koszyku, tym mniejszy będzie koszt jednostkowy poszczególnych usług.

W 2013 roku aż o prawie 60% wzrósł wolumen usługi kurierskiej Pocztex w stosunku do 2012 roku. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu m.in. takich usług, jak mobilny kontakt z klientem (powiadamianie za pomocą SMS-a i e-maila), odprawianie paczek przez Internet (Elektroniczny Nadawca) oraz internetowe śledzenie paczek.

 


dostarczył infoWire.pl
Źródło Poczta Polska. Dostarczył netPR.pl
Authors
Top