Popraw Wiadomości branżowe

Opoint kupuje udziały w Newspoint

Newspoint, dotychczasowa marka Netsprint, przekształca się w spółkę i zmienia właściciela. 100% udziałów w nowopowstałej spółce obejmie Opoint A.S., europejski lider w monitoringu mediów tradycyjnych i portali. Newspoint jako wiodąca firma monitoringu mediów społecznościowych w Polsce, stanie się centrum kompetencyjnym Opoint w tym zakresie.  Prezesem

Newspoint, dotychczasowa marka Netsprint, przekształca się w spółkę i zmienia właściciela. 100% udziałów w nowopowstałej spółce obejmie Opoint A.S., europejski lider w monitoringu mediów tradycyjnych i portali. Newspoint jako wiodąca firma monitoringu mediów społecznościowych w Polsce, stanie się centrum kompetencyjnym Opoint w tym zakresie.

 Prezesem nowopowstałej spółki zostanie Robert Stalmach, dotychczasowy dyrektor zarządzający pionu monitoringu internetu i członek zarządu Netsprint. Równocześnie Robert Stalmach dołączy do zarządu Opoint A.S.

 Zmiana jest elementem strategii porządkowania potfolio spółek grupy Amedia, jednej z największych europejskich grup mediowych. Obecnie Amedia jest włascicielem Netsprint i Opoint. Celem przejęcia jest też pogłębienie bezpośredniej współpracy Newspoint - Opoint. “Zmiana właściciela przyczyni się do wzmocnienia Newspoint pod kątem kapitałowym oraz ułatwi rozwój produktów i usług. Umożliwi też połączenie sił obu firm w sprzedaży pełnej oferty monitoringu mediów na rynkach zagranicznych” - mówi Robert Stalmach.

 Newspoint pozostanie blisko związany z Netsprint przez wspólną grupę kapitałową. Obie firmy będą nadal ściśle współpracować na polskim rynku, m.in. nadal będą oferować swoje usługi w ramach kompleksowej oferty “Pakiet 360”. Po przeprowadzonych zmianach Netsprint planuje zintensyfikowanie działań zapewniającym reklamodawcom skuteczne zwiększanie liczby użytkowników i poprawę konwersji ich serwisów www.

 Opoint AS i Newspoint współpracują od początku 2007 roku. Pierwszym etapem współpracy było udane wprowadzenie w Polsce pod marką Newspoint flagowego produktu norweskiej firmy – Opoint Monitora, kolejnym wykorzystanie przez Opoint AS platformy wyszukiwawczej Netsprint USE, a następnie - podpisanie umowy na dostarczanie danych z monitoringu social media na rynek norweski.

===

 

Norweska firma Opoint AS istnieje od 1996 roku i dostarcza usługi monitoringu mediów w 11 krajach europejskich. Obecnie firma monitoruje kilkadziesiąt tysięcy serwisów internetowych, publikujących wiadomości w kilkunastu językach. W Norwegii klientami Opoint AS są m.in. największe instytucje publiczne, takie jak Norweski Czerwony Krzyż, Rada Miejska Oslo, czy Uniwersytet Oslo.

 

A to już wiesz?  Nowoczesna WP.TV

Newspoint, lider rynku monitoringu social media w Polsce, oferuje najwyższą jakość danych na polskim rynku i największy zakres monitorowania.  Usługi i rozwiązania Newspoint przeznaczone są dla szerokiego grona odbiorców biznesowych – działów PR i marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, badań i rozwoju oraz zasobów ludzkich. Pomagają mierzyć i oceniać efekty działań komunikacyjnych, monitorować rynek i konkurencję, szybko reagować na sytuacje kryzysowe, oceniać jakość obsługi klienta, produktu czy też wizerunek firmy jako pracodawcy.

 

Usługi Newspoint to:

•  kompleksowy system monitoringu portali, social media, prasy, radia i telewizji, opracowany we współpracy z Opoint AS;

• Dane XML i RSS – sprzedaż danych pochodzących z internetu i social media do innych firm;

• Raporty Newspoint –  pogłębione analizy medialne materiałów pochodzących z mediów tradycyjnych, portali internetowych i social media.

 

Newspoint poza Polską jest również obecny ze swoimi usługami na rynkach zagranicznych: w Norwegii, Austrii i na Litwie.

 

 

Źródło NetSprint.pl. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy