IT i technologie LIFESTYLE

Na komunię Playstation i smartfon zamiast roweru i zegarka

Data publikacji: 2016-04-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Na komunię Playstation i smartfon zamiast roweru i zegarka
Kategoria: LIFESTYLE, IT i technologie

Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą TNS Polska pokazuje, że coraz chętniej wybieramy sprzęt elektroniczny na prezenty komunijne. Konsolę do gier, smartfon czy laptopa kupiłoby 35% badanych, podczas gdy w 2012 r. było to tylko 9%.

Na komunię Playstation i smartfon zamiast roweru i zegarka LIFESTYLE, IT i technologie - Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą TNS Polska pokazuje, że coraz chętniej wybieramy sprzęt elektroniczny na prezenty komunijne. Konsolę do gier, smartfon czy laptopa kupiłoby 35% badanych, podczas gdy w 2012 r. było to tylko 9%.

Warszawa, 28 kwietnia 2015 r. – Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą TNS Polska pokazuje, że coraz chętniej wybieramy sprzęt elektroniczny na prezenty komunijne. Konsolę do gier, smartfon czy laptopa kupiłoby 35% badanych, podczas gdy w 2012 r. było to tylko 9%. Najchętniej kupowaną konsolą do gier wideo w Polsce jest PlayStation 4[1].

Nowoczesność kontra tradycja

Pierwsza komunia to ważne wydarzenie w życiu wielu rodzin, ale także okazja do obdarowania dzieci prezentami. Badanie przeprowadzone przez agencję TNS Polska pokazuje najbardziej aktualne zwyczaje związane z wyborem prezentów komunijnych przez Polaków. [2]

Jedna trzecia badanych wskazała, że aktualne trendy i mody są dla nich ważne przy podejmowaniu decyzji o zakupie prezentu dla dziecka. Szczególnie istotne jest to dla osób pomiędzy 30 a 50 rokiem życia oraz dla osób, których dochód gospodarstwa domowego przekracza 2 500 zł. Może to tłumaczyć ogromny wzrost popularności gadżetów elektronicznych, takich jak laptopy, smartfony tablety oraz PlayStation  – sprzęt tej kategorii wybrałoby na prezent dla dziecka z najbliższej rodziny aż 35% respondentów, podczas gdy w podobnych badaniach przeprowadzonych przez TNS w 2012 r. na tę kategorię wskazało jedynie 9% badanych. Tym samym elektronika wyprzedziła bardziej tradycyjne prezenty, jak rower (27% odpowiedzi), złoty łańcuszek (15%), zegarek (11%) czy pieniądze (7%).

 

Najchętniej na prezent komunijny Polacy przeznaczyliby pomiędzy 100 a 500 zł (63% wszystkich badanych). Co czwarty z nas chciałby wydać kwotę pomiędzy 500 a 1000 zł, natomiast kwoty powyżej 1000 zł deklarowali głównie respondenci pomiędzy 40 a 49 rokiem życia.

 

Im wyższy dochód gospodarstwa domowego tym wyższe planowane wydatki na prezenty komunijne. Co dziesiąty badany, którego dochód gospodarstwa domowego przekraczał 4000 złotych miesięcznie planował wydatek powyżej 1000 zł. Im wyższy dochód gospodarstwa domowego, tym częściej respondenci deklarowali, że przy wyborze prezentu ważny jest dla nich stopień pokrewieństwa z dzieckiem. Jako „raczej ważny” lub „zdecydowanie ważny” czynnik ten wskazało 77% ogółu respondentów. Badani o wyższych dochodach częściej deklarowali również, że przy wyborze prezentu biorą pod uwagę preferencje dziecka, choć aż 71% stara się je uwzględniać.

 

Jeśli konsola, to PlayStation

Wiele dzieci jako wymarzony prezent, może wskazać na konsolę do gier wideo. Jak wyglądają trendy rynkowe dla tych urządzeń? W innym, niedawno zrealizowanym przez TNS Polska badaniu[3] okazało się, że PlayStation 4 jest najchętniej kupowaną konsolą do gier wideo w Polsce, zaraz przed poprzedniej generacji konsolą stacjonarną firmy Sony – PlayStation 3. Wśród osób, które zakupiły konsolę w okresie od 1 stycznia 2015 r. do 25 marca 2016 r., na PlayStation 4 wskazało aż 35% badanych, a na PlayStation 3 24%. Interesujące jest, że nowszą konsolą o większych możliwościach interesowali się głównie mężczyźni (41% wszystkich mężczyzn, którzy kupili konsole) niż kobiety (22% kobiet, które kupiły konsolę), a w przypadku nieco tańszego urządzenia poprzedniej generacji – PlayStation 3 rozkład kupujących uplasował się tak samo – po 24% mężczyzn i kobiet. Konsole innych producentów zajęły dalsze miejsca w badaniu. Wśród osób, które posiadały już sprzęt do gier wideo i zdecydowały się na zakup kolejnego, najwięcej osób znów wskazało na sprzęty firmy Sony – tym razem 44% na PlayStation 3 oraz 31% na PlayStation 2 lub 1.  

Okres komunijny jest bardzo istotny w kalendarzu wydawniczym firm technologicznych, producentów konsol i gier. W samym jego środku  – 10 maja – na PlayStation 4 ukaże się najbardziej oczekiwana gra roku dla tej platformy – Uncharted 4: Kres Złodzieja. Jest to przygodowa gra akcji zrealizowana z rozmachem znanym z hollywoodzkich produkcji, w której gracz wciela się w poszukiwacza skarbów, Nathana Drake’a. Niedawno firma wydała również grę powstałą z myślą o najmłodszych graczach, kolorową „platformówkę” Ratchet &Clank, zrealizowaną na podstawie filmu animowanego o tym samym tytule, który można oglądać w kinach. Film powstał jednak na podstawie wcześniejszych przygód pary bohaterów w grach wideo, które ukazywały się właśnie na konsolach PlayStation.

 

[1] Źródło: TNS Polska, badanie telefoniczne w dniach 17-25 marca 2016 na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15+. Próba N=5694, w tym 200 osób, które kupiły dowolną konsolę do gier w okresie 1 stycznia 2015 – 25 marca 2016.

[2] Źródło: „Zwyczaje związane z zakupem prezentów komunijnych” – TNS Polska 25 kwietnia 2016 r. – badanie realizowane metodą wywiadów bezpośrednich (CAPI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków realizowane w dniach 8-13 kwietnia 2016 roku. Próba N=1015.

[3] Źródło: TNS Polska, badanie telefoniczne w dniach 17-25 marca 2016 na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15+. Próba N=5694, w tym 200 osób, które kupiły dowolną konsolę do gier w okresie 1 stycznia 2015 – 25 marca 2016.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Na komunię Playstation i smartfon zamiast roweru i zegarka LIFESTYLE, IT i technologie - Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą TNS Polska pokazuje, że coraz chętniej wybieramy sprzęt elektroniczny na prezenty komunijne. Konsolę do gier, smartfon czy laptopa kupiłoby 35% badanych, podczas gdy w 2012 r. było to tylko 9%.
Hashtagi: #LIFESTYLE #IT i technologie

Similar Posts