“Content is the king” – czyli Instagram w rękach marketingowców

Teaser

Nie bez powodu mówi się, że obraz ważniejszy jest niż tysiąc słów. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego faktu, rozszerzając działania w social media również o Instagram. Jak więc sprawnie wykorzystać potencjał tego serwisu w celach marketingowych?

Pierwszą podstawową kwestią jest upewnienie się, czy publikowane treści są unikalne dla brandu. Oprócz prezentowania marki w kreatywny sposób, powinno się również przypilnować, żeby szła za tym przemyślana strategia marketingowa oraz zaangażowanie odbiorców.

Równie istotne jest, by promowany przedmiot znalazł się w samym centrum zdjęcia. Zamiast zastanawiania się, który z elementów jest kluczowy dla firmy, odbiorca powinien być w stanie szybko i bez problemu rozpoznać daną markę w zaprezentowanym na zdjęciu przedmiocie.

Publikując zdjęcia na Instagramie powinno się również pamiętać o dodawaniu hashtagów. Dzięki temu, mamy większą szansę na dotarcie z treściami do odpowiedniej grupy docelowej. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku odpowiedni dobór hashtagów, czyli zadbanie o ich trafność, pamiętając tym samym o zachowaniu umiaru.

Kolejną ważną kwestią jest czas publikacji oraz kontekst. Instagram, tak jak wiele innych portali społecznościowych, jest świetnym miejscem do publikowania interesujących tematów związanych ze świętami, czy też branżowymi wydarzeniami. Należy jednak pamiętać, żeby zdjęcia były robione na bieżąco i publikowane na czas, co pomoże w uzyskaniu większego zaangażowania odbiorców, a także zminimalizuje ryzyko dezorientowania użytkowników „przeterminowanymi” treściami.

Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi na pytanie, jaka jest najlepsza pora na publikowanie postów. Wszystko zależy od portalu, branży, brandu, czy też grupy docelowej. – mówi Małgorzata Wawro, Social Media Manager GRUPA 365NET. – Dążąc do uzyskania jak najlepszych rezultatów i osiągnięcia zamierzonego celu, powinno się na bieżąco obserwować reakcję odbiorców na publikowane przez nas treści. To właśnie analiza ich zaangażowania powinna stanowić punkt wyjścia do planowania i ulepszania naszego contentu. – dodaje.

Bardzo często cały urok zdjęć na Instagramie przypisać można zastosowaniu konkretnego filtru. Zdarza się jednak, że brak jest spójności między zdjęciem a wybranym filtrem, co jest wynikiem nieumiejętnego ich zestawienia, jak na przykład promienie słońca przerobione na czarno-białe zdjęcie. Każdy wybrany filtr powinien być indywidualnie dostosowany do konkretnego przedmiotu, który chcemy uchwycić na zdjęciu. Użytkownikom Instagramu, a szczególnie marketerom, powinno zależeć, żeby filtr dodatkowo eksponował piękno ich zdjęcia, a nie je zaburzał.

 

Treści wizualne w coraz większym stopniu stanowią podstawę content marketingu. Marketerzy powinni więc zwracać szczególną uwagę na dostarczanie odbiorcom treści o jak najlepszej jakości… w czym pomoże im dokładne zapoznanie się z potencjałem i możliwościami serwisów społecznościowych.

GRUPA 365 NET to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło GRUPA 365 NET. Dostarczył netPR.pl
Authors
Tags , , ,

Related posts

Top