Dane osobiste – czym się dzielimy i czego oczekujemy w zamian. Raport Ericsson ConsumerLab

  • 41% konsumentów zgodziłoby się na wykorzystanie danych osobistych w celu ulepszenia istniejącej usługi, z której korzystają.
  • Konsumenci są najbardziej skłonni podzielić się swoimi poglądami religijnymi i politycznymi. Najbardziej niechętnie ujawniają swoją historię medyczną oraz prywatne pliki na komputerze.

Zbieranie, przechowywanie i wykorzystywanie danych osobistych to wciąż obszar, który dla większości konsumentów pozostaje niejasny. Użytkownicy posiadają podstawową świadomość faktu, że ich dane są zbierane, ale nie potrafią zrozumieć jak i kiedy mogą zostać wykorzystane oraz jaką wartość mają dla biznesu.

Według ponad 50% konsumentów zapytanych przez Ericsson ConsumerLab operatorzy komórkowi i media społecznościowe zbierają nasze dane osobiste. Tego samego zdania w przypadku producentów aplikacji na urządzenia mobilne oraz firm tj. Apple i Google jest około 40% respondentów. 

Konsumenci zapytani o to, którymi informacjami prywatnymi byliby skłonni się podzielić najczęściej ujawniliby swoje poglądy religijne (41% osób nie chciałoby ujawnić), polityczne (41%), preferencje zakupowe (47%) oraz nawyki korzystania z aplikacji (48%). Najrzadziej konsumenci byliby skłonni dzielić się swoją dokumentacją medyczną  (67% osób czułaby się z tym źle) oraz informacjami i plikami posiadanymi na komputerze (73% niechętnych).

Z badania firmy Ericsson wynika, że ponad 40% konsumentów zgodziłoby się na wykorzystywanie danych osobistych przez firmy w celu otrzymywania bardziej spersonalizowanej oferty. Ważnym wymogiem w tym wypadku jest transparentność i możliwość sprawowania kontroli przez użytkownika oraz odstąpienia od korzystania z serwisu w dowolnym momencie.



41% respondentów zgodziłoby się na wykorzystanie swoich danych w celu ulepszenia istniejącego serwisu, natomiast 22% zrobiłoby to w celu otrzymania bardziej spersonalizowanych reklam. Niemal 30% konsumentów zapytanych przez Ericsson ConsumerLab nie znalazło powodu, dla którego byliby skłonni podzielić się swoimi danymi osobistymi.

Cały raport - http://www.ericsson.com/res/docs/2013/consumerlab/personal-information-economy.pdf

 

O raporcie

Badanie jakościowe zostało przeprowadzone w USA i w Europie. Zawierało pogłębione wywiady z konsumentami i ekspertami oraz zorganizowane warsztaty badawcze dla studentów.

Badanie ilościowe bazuje na platformie Ericsson Consumer Lab, za pomocą której przeprowadzono 23000 wywiadów z ludźmi w wieku 15-69 w Australii, Brazyli, Chinach, Hong Kongu, Indiach, Indonezji, Japoni, Korei Płd., Niemczech, Rosji, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Ukrainie i USA.

 

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.

Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na: 

www.twitter.com/ericsson_poland 

www.youtube.com/ericssonpolska 

www.facebook.com/ericssonpolska

< 237866" >
Źródło Ericsson Sp. z o.o.. Dostarczył netPR.pl
Authors

Related posts

Top