Popraw Wiadomości branżowe

Netia przyjazna osobom niesłyszącym

Netia przyjazna osobom niesłyszącym
Netia, w trosce o komfort i profesjonalną obsługę osób niesłyszących, uruchomiła w swoim warszawskim Biurze Obsługi Klienta nową usługę - wirtualnego tłumacza języka migowego. To innowacyjne rozwiązanie, które dostępne jest w ofercie Netii dla klientów biznesowych i instytucji, łączy w sobie nowoczesne narzędzia do wideokonferencji z dostępem do wykwalifikowanych tłumaczy języka migowego. Netia, jako jedyny operator telekomunikacyjny w Polsce, posiada w swoim portfolio usługę wirtualnego tłumacza języka migowego. To innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia firmom i instytucjom komfortową i profesjonalną obsługę osób niesłyszących, jednocześnie spełniając wymogi “Ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się”, dostępne jest również w Biurze Obsługi Klienta Netii (przy ul. Taśmowej 7A w Warszawie).  „Zależy nam, aby jakość obsługi klientów Netii była jak najwyższa. Stale udoskonalamy nasz system współpracy z klientem, szanując jego czas i dbając o komfort. Dlatego też, w naszym głównym oddziale Biura Obsługi Klienta w Warszawie,
Teaser

Netia, w trosce o komfort i profesjonalną obsługę osób niesłyszących, uruchomiła w swoim warszawskim Biurze Obsługi Klienta nową usługę - wirtualnego tłumacza języka migowego. To innowacyjne rozwiązanie, które dostępne jest w ofercie Netii dla klientów biznesowych i instytucji, łączy w sobie nowoczesne narzędzia do wideokonferencji z dostępem do wykwalifikowanych tłumaczy języka migowego.

Netia, jako jedyny operator telekomunikacyjny w Polsce, posiada w swoim portfolio usługę wirtualnego tłumacza języka migowego. To innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia firmom i instytucjom komfortową i profesjonalną obsługę osób niesłyszących, jednocześnie spełniając wymogi “Ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się”, dostępne jest również w Biurze Obsługi Klienta Netii (przy ul. Taśmowej 7A w Warszawie).  

„Zależy nam, aby jakość obsługi klientów Netii była jak najwyższa. Stale udoskonalamy nasz system współpracy z klientem, szanując jego czas i dbając o komfort. Dlatego też, w naszym głównym oddziale Biura Obsługi Klienta w Warszawie, wprowadziliśmy usługę wirtualnego tłumacza języka migowego, dzięki której również osoby niesłyszące mogą sprawnie i szybko uzyskać pomoc i wszelkie informacje związane z naszą ofertą.” – powiedziała Joanna Wcisło, Dyrektor Departamentu Obsługi Klienta.

Jedną z pierwszych w Polsce instytucji z sektora administracji publicznej, która zdecydowała się na wprowadzenie tego innowacyjnego rozwiązania Netii, jest Urząd Miasta Opole. Zainstalowana tam usługa wirtualnego tłumacza języka migowego, przy użyciu prostego w obsłudze systemu, pozwala na stworzenie równych szans dla osób niesłyszących i słabosłyszących w instytucjach publicznych.

Właściwa obsługa osób niesłyszących i osób z poważnymi uszczerbkami słuchu jest wyzwaniem dla każdej instytucji, która ma bezpośredni kontakt z klientami. Od 1 kwietnia 2012 roku wszystkie urzędy mają obowiązek dostosować swoje działanie do “Ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się”, która mówi o zapewnieniu dostępu do informacji niesłyszącym we wszystkich organach administracji publicznej.

Szacuje się, że w Polsce liczba osób niesłyszących może wahać się od 45 tys. do 50 tys., a niemal 900 tys. osób ma poważny uszczerbek słuchu. Największą organizacją osób niesłyszących, zrzeszająca około 100 tys. członków, jest Polski Związek Głuchych.

A to już wiesz?  Nowy Adkontekst siecią kontekstowo-behawioralną

„Osoby niesłyszące są często spychane na margines życia społecznego. Załatwienie najprostszych spraw urasta do rangi ogromnego problemu. Cieszę się, że nowoczesne technologie z powodzeniem niwelują takie dyskryminacje. Mam nadzieję, że coraz więcej instytucji zdecyduje się na wdrożenie tego typu innowacyjnych rozwiązań.” - mówi Jarosław Duszak, prezes zarządu oddziału opolskiego Polskiego Związku Głuchych.

W całej Polsce jest jedynie kilkuset tłumaczy Polskiego Języka Migowego, na zdecydowanie przekraczającą ich możliwości czasowe liczbę instytucji użyteczności publicznej.  Osoby niesłyszące są z tego powodu narażone na trudności: na rozwiązanie prostych problemów muszą niejednokrotnie czekać dużo dłużej niż pozostali interesanci, często też ponoszą wysokie koszty związane z wynajęciem zewnętrznych profesjonalnych tłumaczy języka migowego.

Wirtualny tłumacz języka migowego Netii obejmuje tłumaczenia obu języków migowych funkcjonujących w Polsce. Sposób jego funkcjonowania jest prosty – niedosłyszący interesant, który przychodzi do instytucji, przez wyraźne oznaczenia graficzne kierowany jest do miejsca, gdzie znajduje się tłumacz on-line. Tam zostaje połączony z profesjonalnym tłumaczem języka migowego, który rozpoznaje sprawę, z jaką interesant przychodzi do urzędu. Tłumacz zawiadamia osobę wyznaczoną do obsługi, która ma kompetencje do rozwiązania problemu. 

Więcej informacji można uzyskać pod adresem http://biznes.netia.pl/tlumacz

***

Netia S.A. jest jednym z największych, a jednocześnie najszybciej rozwijających się operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Dostarcza kompleksowe, zintegrowane i przyjazne użytkownikowi rozwiązania on-line.

 

Źródło Netia. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy