Branża e-commerce potrzebuje specjalistów

Teaser

Sprzedaż internetowa to jeden z najprężniej rozwijających się sektorów gospodarki na świecie. W Polsce dynamika tego wzrostu jest dwukrotnie większa niż na rynkach zachodnich i szacuje się, że w ciągu pięciu lat e-sprzedaż osiągnie poziom podobny do niemieckiego czy brytyjskiego. Polscy pracodawcy już mają problemy z zatrudnieniem odpowiednich specjalistów, dla których rynek e-commerce nie ma tajemnic.

W Polsce działa już około 12 tysięcy sklepów internetowych i ich liczba stale rośnie.Rynek w 2012 roku był wart 21,5 mld zł. W porównaniu z 2011 rokiem wartość rynku e-handlu w naszym kraju wzrosła o 4 mld zł (ok. 23%). [1] Dlatego też tak istotne jest wykształcenie odpowiednich kadr, które będą odpowiadać na potrzeby tej intensywnie rozwijającej się branży.

Obecnie trwa nabór na studia podyplomowe w zakresie e-commerce w Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Studia skierowane są do kadr zarządzających, specjalistów ds. sprzedaży, marketingu i strategii rozwoju, jak również wszystkich osób zainteresowanych rozwojem swoich kompetencji w zakresie e-commerce. Unikalny program został stworzony przez praktyków rynku e-commerce i obejmuje 182 godziny warsztatów i wykładów. Składa się z trzech modułów – strategia biznesu  e-commerce (planowanie i strategia biznesu, metody zdobycia klienta,  m-commerce, zarządzanie sprzedażą, e-logistyka, e-finanse, technologia, case studies, zarządzanie procesami, podejście customer centric), prawo w handlu elektronicznym (prawo konsumenckie w kontekście e-commerce, podstawowe pojęcia związane z prawemw internecie, proces reklamacji  i zwrotów, znaki towarowe i ochrona praw własności intelektualnej, GIODO) oraz marketing w e-commerce (social media w sluzbie e-commerce, marketing w wyszukiwarkach, e-mail marketing, automatyzacja marketingu, projektowanie i optymalizacja serwisów e-commerce, promocja sklepów internetowych, case studiesz e-commerce, analityka w e-commerce).

Atutem programu jest partnerstwo z e-Commerce Polska, z którą realizowany jest program. Zajęcia prowadzone są w formie praktycznej – warsztatów i ćwiczeń, słuchacze przygotowują również projekty, które mogą wykorzystać we własnej działalności zawodowej.

 - Widoczny rozwój branży e-handlu skutkuje wzrostem zapotrzebowania na specjalistów nie tylko z biegłą znajomością narzędzi interaktywnych do projektowania i optymalizacji procesów sprzedaży w sieci, ale przede wszystkim potrafiących pozyskiwać i obsługiwać klientów w Internecie. Posiadamy zarówno wiedzę,  jak i doświadczenie, które odpowiada tym potrzebom, potrafimy wesprzeć merytorycznie osoby zarządzające firmą online i stąd nasze zaangażowanie w projekt studiów podyplomowych. - tłumaczy Patrycja Staniszewska z e-Commerce Polska.

  Dzięki uruchomieniu projektu e-Commerce Polska, który ma na celu powołanie e-Izby, Grupa Edukacyjna pracująca w strukturach projektu nawiązała relacje z wybranymi uczelniami. Opracowaliśmy programy studiów podyplomowych o profilu E-commerce. Moja firma specjalizuje się w strategicznym planowaniu rozwoju sprzedaży online. Jesteśmy również wyłącznym przedstawicielem rozwiązania FACT-Finder® europejskiego lidera rozwiązań wyszukiwawczo-nawigacyjnych, wspierających wzrost sprzedaży w różnych kanałach.  – mówi Justyna Skorupska, Dyrektor Zarządzający FACT-Finder Partner Polska.

Grono wykładowców stanowią praktycy związani z firmami z branży e-commerce, np. The Addictives, Trusted Shops, SALESmanago, FACT-Finder, NetSolutions.pl, Bluerank, GetResponse, Profeina, Lovemobile, Divante.

 - Istotą nowoczesnego kształcenia podyplomowego jest oparcie na partycypacji głównych interesariuszy, którzy będą kształtować odpowiednie kompetencje słuchaczy. Stąd kluczowa jest współpraca uczelni z partnerami o silnej pozycji rynkowej, którzy mają znaczny wpływ na program danego kursu. – dr Małgorzata Gałązka-Sobótka, Dyrektor Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego

Uczelnia gwarantuje miejsca pracy dla najlepszych absolwentów studiów w J.S. Consulting FACT-Finder Partner Polska.Zapewnia również bezpłatny dostęp do platform WellCommerce i Fact-Finder®, która wspiera wzrost sprzedaży w kanałach online. Dodatkowo oferuje możliwość przeprowadzenia audytu kampanii marketingowej przez specjalistów z  Netsolutions, audytu strategii komunikacji przez ekspertów z Profeiny oraz 3-miesięczną, darmową licencję na  użytkowanie rozwiązania Fact-Finder®.

 

Więcej informacji o kierunku na stronie:

http://rekrutacja.lazarski.pl/ckp/studia-podyplomowe/akademia-marketera/e-commerce/

 

 



 Forrester Research, Kelkoo i SMB

www.ckp.lazarski.pl

< 241657" >
Źródło Uczelnia Łazarskiego. Dostarczył netPR.pl
Authors

Related posts

Top