Internet Standard prezentuje raport „Internet 2k10”

Ranking polskich firm internetowych na podstawie wyników finansowych, wyniki oglądalności witryn i grup witryn, artykuły o finansowaniu e-biznesu, a także wywiady z liderami rynku i obszerny katalog firm – wszystko to w nowym raporcie Internet Standard, przygotowanym przy współpracy merytorycznej Info Veriti, którego partnerem jest system obsługi płatności Dotpay.

1271494_butterfly_-_kaisermantel[1]

Internet 2k10 to pierwsza edycja raportu Internet Standard o kondycji finansowej polskiego e-biznesu. Nasza publikacja to cenne źródło informacji dla przedsiębiorców:

* prowadzących działalność w branży internetowej
* planujących rozpocząć taką działalność
* inwestujących w przedsięwzięcia internetowe
* oferujących rozwiązania wspierające e-biznes
* poszukujących wiedzy na temat różnych aspektów działań e-biznesowych
* zainteresowanych strategiami liderów polskiej branży internetowej
* chcących znaleźć firmy zajmujące się poszczególnymi obszarami biznesu internetowego

Raport Internet 2k10 składa się z czterech części. W pierwszym rozdziale prezentujemy ranking polskiego e-biznesu w czterech głównych grupach: „Serwisy i usługi internetowe”, „Marketing i reklama internetowa”, „E-commerce” (sklepy internetowe) oraz „Usługi dla firm internetowych”.

Przeanalizowaliśmy szczegółowo wyniki finansowe 275 najważniejszych przedsiębiorstw działających w polskiej branży internetowej, zebraliśmy też podstawowe informacje o rynkach, na których działają. Dodatkowym elementem naszej analizy są wywiady z przedstawicielami firm, które uplasowały się na pierwszym miejscu w poszczególnych tabelach rankingowych.

W raporcie znalazło się także podsumowanie minionego roku, opracowane na podstawie wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Sprawdziliśmy, które serwisy zwiększyły swoją oglądalność, a które zanotowały spadek popularności w ciągu dwunastu miesięcy 2009 r.

Trzeci rozdział poświęcony jest finansowaniu e-biznesu w naszym kraju. Przyjrzeliśmy się działalności spółek internetowych notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, przygotowaliśmy również krótkie podsumowanie trzech rund naboru wniosków na dofinansowanie w ramach działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Ostatnią część raportu stanowi katalog polskich firm internetowych. W pięciu głównych grupach branżowych, podzielonych na mniejsze kategorie zebraliśmy wizytówki ponad 1400 najważniejszych przedsiębiorstw z branży.

Pierwsza dziesiątka

Zwycięzcą całego zestawienia, bez względu na to, czy weźmiemy pod uwagę wyniki finansowe za 2008 czy za 2009 rok, jest QXL Poland, właściciel platformy aukcyjnej Allegro.pl i spółka-matka dla kilku ważnych przedsiębiorstw z branży – otoMoto, PayU i Ceneo.

W 2008 r. lider polskiego rynku internetowego miał 470 mln zł przychodu i aż 148 mln zł czystego zysku. To wyniki nieosiągalne dla pozostałych firm działających w polskiej sieci, a wszystko wskazuje na to, że w 2009 r. poznańska spółka ponownie podwyższyła poprzeczkę – oszacowaliśmy jej ubiegłoroczne obroty na około 550 mln zł.

Druga w zestawieniu Grupa Onet.pl miała w 2008 r. o ponad połowę niższe przychody (203 mln zł). Na tym przykładzie widać dobitnie różnicę między krajowym rynkiem reklamy online, a rynkiem internetowego handlu. Wydawca największego polskiego portalu internetowego w 2009 r. utrzymał sprzedaż praktycznie na takim samym poziomie, jak rok wcześniej.

To samo tyczy się też piątej w rankingu Wirtualnej Polski (151 mln zł obrotu w 2008 r. i 152 mln zł rok później). Wśród obecnych w pierwszej dziesiątce firm prowadzących portale internetowe tylko Interia mogła naszym zdaniem zauważalnie zwiększyć swe przychody (z 82 mln zł do około 89 mln zł w zeszłym roku).

Poza QXL Poland i trzema wydawcami portali, w czołówce zestawienia za 2008 rok znajdziemy właścicieli sklepów internetowych. Trzecia lokata przypadła warszawskiej spółce Agito SA, do której należy sklep Agito.pl. Niestety imponujące przychody z 2008 r. stopniały w roku ubiegłym ze 174 mln zł do 95 mln zł, czego powodem były problemy finansowe największego akcjonariusza Agito.

http://media.netpr.pl/pr/163915/internet-standard-prezentuje-raport-internet-2k10

Authors
Top